Επισκευή καυστήρα

//Επισκευή καυστήρα

Αν ο χώρος σας δεν έχει όση ζέστη είχε παλαιότερα και τα σώματα καλοριφέρ βρίσκονται σε καλή κατάσταση, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αντιμετωπίζετε πρόβλημα με τον καυστήρα. Όπως είναι γνωστό, οι καυστήρες είναι ίσως οι πιο σημαντικοί “συνεργάτες” του λέβητά σας. Και αυτό γιατί εκεί πραγματοποιείται η καύση η οποία θα ζεστάνει το νερό για τα καλοριφέρ.

Εδώ σας δίνουμε πληροφορίες για τα βασικά εξαρτήματα ενός καυστήρα καθώς και τις πιο συχνές βλάβες που μπορούν να του συμβούν. Αν παρατηρήσετε κάποιο από τα σημάδια που σας γράφουμε παρακάτω, επικοινωνήστε μαζί μας. Αναλαμβάνουμε άμεσα και υπεύθυνα την επισκευή κάθε καυστήρα φυσικού αερίου και πετρελαίου σε ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη.

 

Ποια είναι τα βασικά εξαρτήματα ενός καυστήρα;

Ένας καυστήρας υγρού καυσίμου αποτελείται από δεκάδες μικρά και μεγαλύτερα μέρη, τα οποία περιβάλλονται από τον κορμό (εναλλ: σώμα, σασί). Αυτά τα εξαρτήματα εκτελούν το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας της καύσης:

  • Κινητήρας/μοτέρ. Θέτει σε λειτουργία τα εξαρτήματα ολόκληρου του καυστήρα.
  • Προγραμματιστής/ηλεκτρονικός εγκέφαλος. Συντονίζει τη διαδικασία καύσης.
  • Διασκορπιστήρας/αναμικτήρας. Εδώ το πετρέλαιο αναμιγνύεται με αέρα για να γίνεται πλήρως η καύση του.
  • Φτερωτή/ανεμιστήρας/φυσητήρας. Δημιουργεί αέρα μέσα στο διασκορπιστήρα. Η ποσότητα του αέρα ελέγχεται με ένα εξάρτημα που λέγεται ταμπέρ.
  • Δεξαμενή υγρού καυσίμου (για καυστήρες πετρελαίου). Εδώ αποθηκεύεται το καύσιμο.
  • Μπεκ υγρού καυσίμου. Μετατρέπει το υγρό καύσιμο σε ψιλά σταγονίδια (νέφος), έτοιμα να καούν.
  • Σωλήνας καυσίμου και αντλία καυσίμου. Μεταφέρουν το καύσιμο από τη δεξαμενή στο μπεκ. Η αντλία διαθέτει ηλεκτρομαγνητική βάνα.
  • Ηλεκτρόδια/σπινθηριστές/αναφλεκτήρες. Μεταφέρουν ρεύμα υψηλής τάσης με ειδικά καλώδια. Δημιουργούν το σπινθήρα για την καύση.
  • Φωτοκύτταρο, που ανιχνεύει αν υπάρχει φλόγα μέσα στο λέβητα.

Φυσικά, υπάρχουν και άλλα εξαρτήματα (π.χ. μπούκα/φλογοσωλήνας, κομπλέρ, φλάντζα, πυκνωτής). Μερικοί περισσότερο εξελιγμένοι καυστήρες διαθέτουν επιπλέον κάλυμμα προστασίας, γυαλί επιθεώρησης της φλόγας και ένα εξάρτημα, τον προθερμαντήρα, που βοηθάει στην καύση.

 

Οι πιο συνηθισμένες βλάβες σε έναν καυστήρα

Εδώ μπορείτε να βρείτε συγκεντρωμένα τα κυριότερα προβλήματα που ενδεχομένως σας εμφανίσει ένας καυστήρας.

Το μοτέρ του καυστήρα δεν παίρνει ρεύμα και δεν λειτουργεί.

  • Υπάρχει κάποιο φως ή φλόγα μέσα στον καυστήρα προτού γίνει η φυσιολογική διαδικασία της καύσης.
  • Δεν σχηματίζεται σπινθήρας γιατί η ηλεκτρονική εγκατάσταση είναι προβληματική ή τα ηλεκτρόνια έχουν βρωμίσει/καταστραφεί.
  • Ο ψεκασμός του καυσίμου δεν γίνεται γιατί η δεξαμενή είναι άδεια (στους καυστήρες πετρελαίου), έχει χαλάσει η βάνα ή έχει βουλώσει κάποιος σωλήνας ή το μπεκ. Σε πιο σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να φταίει το ίδιο το καύσιμο, να έχει δηλαδή παγώσει ή αραιώσει.
  • Υπάρχει πολύ περισσότερος αέρας από αυτόν που απαιτείται για την καύση λόγω κακής ρύθμισης του ταμπέρ ή του διασκορπιστήρα.
  • Το φωτοκύτταρο δεν βλέπει φως μετά το άνοιγμα της βάνας πετρελαίου, επειδή κατά πάσα πιθανότητα είναι λερωμένο ή χαλασμένο. Σε αυτή την περίπτωση ο καυστήρα συνήθως θα ανάβει και θα σβήνει συνέχεια.
  • Έχει πάθει βλάβη ο προγραμματιστής και δεν δίνει τις σωστές εντολές στον καυστήρα.

 

Μόνοι σας μπορεί να φάτε πολλές ώρες ψάχνοντας ποιο από όλα αυτά τα όργανα έχει πρόβλημα. Όμως, ένας πεπειραμένος τεχνικός καυστήρων όπως ο Υδραυλικός Θεσσαλονίκη 24 Ώρες μπορεί να σας γλυτώσει από όλον αυτόν το χρόνο και να σιγουρευτείτε ότι η δουλειά θα γίνει σωστά. Με εμάς η επισκευή οποιουδήποτε καυστήρα φυσικού αερίου ή πετρελαίου γίνεται πανεύκολα!

Καλέστε μας